1. Pedagog artysta w świetle wymagań XXI wieku.
2. Kształtowanie wewnętrznej motywacji do nauki muzyki u uczniów.
3. Rola pedagoga w rozwoju młodych muzyków.
4. Problemy oceny w sztuce muzycznej.
5. Znaczenie pamięci dla efektywnego wykonawstwa muzycznego.
6. Pomoc pedagogów w psychologicznym przygotowaniu uczniów do występów publicznych.
7. Trema i sposoby jej zwalczania.
8. Pomoc uczniom z dysfunkcjami rozwojowymi a nauka w szkole muzycznej.
9. Dojrzałość szkolna dziecka utalentowanego muzycznie.
10. Sposoby wspomagania rozwoju i kształcenia uczniów w szkole muzycznej.
11. Różnice w kształceniu uczniów zdolnych muzycznie, a talentów muzycznych.
12. Wzmacnianie przez nauczycieli czynników wpływających na powodzenia ucznia, w nauce w szkole muzycznej.
PROPOZYCJA
WYKŁADÓW / WARSZTATÓW
DLA RODZICÓW
1. Rola rodziców w drodze edukacji artystycznej dziecka.
2. Charakterystyka muzycznego rozwoju dziecka i przygotowanie do zawodu muzyka.
3. Muzyczna dojrzałość szkolna.
4. Psychologiczny i społeczny rozwój dziecka uzdolnionego muzycznie.
5. Rola rodzica w kryzysach rozwojowych dziecka, pojawiających się
w poszczególnych latach jego życia lub w przełomowych momentach edukacji.
6. Wspomaganie rozwoju zdolności muzycznych dziecka.
7. Kształtowanie cech osobowości dziecka ważnych dla jego muzycznego rozwoju.
8. Dobre i złe postawy rodziców ucznia szkoły muzycznej.
9. Strategie kształtowania wewnętrznej motywacji dziecka do nauki gry na instrumencie.
ROPOZYCJA
WYKŁADÓW / WARSZTATÓW
DLA UCZNIÓW SZKÓŁ MUZYCZNYCH
1. Dlaczego pojawia się trema i jak się z nią uporać.
2. Jak skutecznie zapamiętywać utwory muzyczne.
3. Psychologiczne przygotowanie do zawodu muzyka.
4. Świadome ćwiczenie i przygotowanie do występu publicznego .
5. Skuteczne techniki uczenia się (na przykładzie Historii Muzyk).
6. Zwiększanie własnych kompetencji i podwyższanie samooceny.
Tematyka wykładów/warsztatów może być dostosowana do aktualnych potrzeb szkolnej społeczności. Wybrane wykłady i warsztaty mogą być prowadzone wspólnie dla grupy uczniów, rodziców i nauczycieli, omawiając problematykę spotkania z róznych perspektyw.